Artvin'in Hopa ve Borçka ilçelerini birbirine bağlayan ve 2018'de hizmete açılan Cankurtaran Tüneli, ekonomiye büyük katkı sağlamaya devam ediyor. 5 bin 228 metre uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun ikinci çift tüplü tüneli olan bu stratejik yapı, 6 yılda toplamda 2,5 milyar TL'lik ekonomik fayda yarattı. Bu rakam, hem zaman tasarrufu hem de yakıt tüketiminde azalmadan kaynaklanıyor. Tünel, Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayarak bölgesel gelişime de önemli katkıda bulunuyor. Geçmişte zorlu kış şartlarında ulaşımın büyük sorun olduğu bölgede, güvenli ve hızlı bir ulaşım imkanı sunuyor. Tünelin hizmete girmesiyle birlikte bölge ekonomisi canlanarak, ticaret ve turizm faaliyetlerinin artmasına da katkı sağlamıştır.

Zamandan ve Yakıttan Tasarruf

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, Cankurtaran Tüneli yıllık 315 milyon TL'lik zaman tasarrufu sağlıyor. Bu tasarruf, iş dünyası, turizm sektörü ve bölge halkı için önemli bir avantajdır. Ayrıca, daha kısa mesafe ve azalan yakıt tüketimiyle yıllık 103 milyon TL'lik yakıt tasarrufu da elde ediliyor. Bu da hem bireyler hem de işletmeler için önemli bir maliyet azaltımı anlamına geliyor. Bu ekonomik kazanımlar, tünel projesinin maliyetinin çok ötesinde bir getiri sağladığını gösteriyor. Ayrıca, yıllık yaklaşık 8 bin ton karbon emisyonu azaltımıyla çevreye de büyük katkı sağlanıyor. Bakan Uraloğlu, "Milletimize olan sevdamız ile gece gündüz çalışarak yolları kısaltıyor, gönülleri birleştiriyoruz" dedi.

Bölge Halkının Memnuniyeti

Cankurtaran Tüneli, bölge halkı tarafından büyük takdirle karşılandı. Yöre halkı, tünelin özellikle kış aylarında ulaşımda yaşanan zorlukları ortadan kaldırdığını vurguluyor. Bülent Çelik gibi birçok vatandaş, eskiden kış aylarında büyük zorluklar yaşadıklarını ve bu projenin hayatlarını büyük ölçüde kolaylaştırdığını belirtiyor. Hopa-Borçka arasında seyahat eden şoförler de tünelin güvenliği ve kolaylığı nedeniyle memnuniyetlerini dile getiriyorlar. Tünel sayesinde Cankurtaran Dağı'nda yaşanan trafik kazaları da önemli ölçüde azaldı. Borçka Şoförler Odası Başkanı Nusret Kambur ve Borçka Dolmuşçular Durağı Başkanı İsrafil Sarıoğlu da tünelin bölgeye sağladığı faydaları vurgulayarak, bağlantı yollarının tamamlanması gerektiğini dile getirdiler. Emin Üçüncü ise eski yolun artık gezinti yolu olarak kullanıldığını belirtti.

Ekonomik ve Çevresel Faydalar

Cankurtaran Tüneli'nin ekonomik faydaları, sadece zaman ve yakıt tasarrufuyla sınırlı değil. Tünel, bölgesel kalkınmayı destekleyerek ticaret ve turizm faaliyetlerinin artmasına da katkı sağlıyor. Daha kolay ve güvenli ulaşım, yatırımcıları cezbederek bölgeye yeni iş olanaklarının doğmasına da zemin hazırlıyor. Ayrıca, karbon emisyonlarında gözle görülür bir azalma sağlanması, çevre koruma çabalarına da büyük bir destek oluşturuyor. Türkiye'nin altyapı yatırımları açısından önemli bir örnek teşkil eden Cankurtaran Tüneli, hem ekonomik hem de çevresel sürdürülebilirlik açısından önemli bir başarı öyküsü olarak gösteriliyor. Bu proje, Binali Yıldırım döneminde başlatılmış ve tamamlanmıştır.