Sınır Kapısında Yoğunluk

Türkiye'nin Orta Asya'ya açılan önemli geçiş noktalarından biri olan Sarp Sınır Kapısı'nda tırlar nedeniyle ciddi bir yoğunluk yaşanıyor. Gürcistan üzerinden Kafkaslar'a ulaşım sağlayan bu kapıda, ihracat yüklerini taşıyan tırlar günlerce beklemek zorunda kalıyor. Yoğunluk nedeniyle tır şoförleri, Karadeniz Sahil Yolu'nun kenarına araçlarını park ederek sıralarını bekliyor. Bu durum, Artvin ilinin Kemalpaşa, Hopa ve Arhavi ilçelerinde de trafik sıkışıklığına neden oluyor. Tır parklarının yetersizliği veya yüksek ücretler nedeniyle sürücüler yol kenarında beklemeyi tercih ediyor. Bu durum, sürücülerin temel ihtiyaçlarını karşılamalarını zorlaştırıyor.

Sürücülerin Şikayetleri

Sürücüler, Sarp Sınır Kapısı'ndan geçmek için ortalama 3 ila 5 gün beklediklerini belirterek durumdan şikayetçi. Bir tır şoförü, yol kenarında güvensiz bir şekilde beklemek zorunda kaldıklarını, tuvalet ihtiyaçlarını karşılamanın zor olduğunu ve gece güvenli bir şekilde dinlenemediklerini dile getirdi. Güvenlik ve hijyen koşullarının yetersizliği, sürücülerin yaşam kalitelerini olumsuz etkiliyor. Yetkililerin sorunla ilgili çözüm üretmesi için çağrıda bulundular. Uzun süreli beklemelerin getirdiği ekonomik kayıplar da bir diğer önemli sorun olarak ön plana çıkıyor.

Yeni Sınır Sistemi ve Çözüm Önerileri

Edinilen bilgilere göre, Gürcistan'ın sınırda uygulamaya aldığı yeni sistem, işlemlerin uzamasına ve yoğunluğun artmasına neden oldu. Yetkililerin, bu yoğunluğu azaltmak için acil önlemler alması gerekiyor. Daha fazla tır park alanı oluşturulması, bekleme sürelerinin kısaltılması için gümrük işlemlerinin hızlandırılması, ve sürücülere daha iyi hizmet veren tesislerin kurulması gibi çözümler hayati önem taşıyor. Türkiye ve Gürcistan hükümetlerinin işbirliğiyle, Sarp Sınır Kapısı'ndaki bu sorunun ortadan kaldırılması, ticari faaliyetlerin aksamadan devam etmesi için gereklidir. Bu sorun, Orta Asya ve Kafkaslar ile ticareti doğrudan etkiliyor.